Thursday, March 17, 2011

ceritera bulan mac

cepat betul masa berlalu, dah masuk bulan mac..bulan ni dikira transition period utk aku dlm personal life, pregnancy dan jugak kerja..

personal: aktiviti harian aku dah berubah sebab kena adapt dgn perubahan kerja enchek suami..banyak masa dihabiskan sendirian kat rumah (sadis betul..huhu).. semangat nak kembali jadi chef hanya diterjemah pada hujung minggu je sebab tu je waktu enchek suami boleh luangkan masa dengan aku..

pregnancy: dah takde mabuk teruk sampai tahap badan lemah tak bermaya..selera makan dah bertambah tapi baby bump belum obvious lagi..hihi..tak sabar nak pergi check-up esok. nak tengok progress baby, nak buat blood test, nak tengok berat bertambah tak sebab last month berat menurun 2kg..huhu..morning sickness punye pasal..

kerja: dapat bos baharu, bertukar pucuk pimpinan seiring dengan KPI baharu. maknanya job scope aku pun dah berbeza sikit sekarang..but it's okay since boleh belajar benda baru..bos baru pun besttt walaupun pada mulanya aku sangattt cuak masa dapat tau dia la yang jadi pengganti..tu la orang cakap, tak kenal maka tak cinta..haha

bulan mac ni jugak first time aku balik kampung untuk tahun 2011 ni..aku gagahkan diri balik sorang tanpa enchek suami sebab nak attend wedding sepupu kesayangan plus aku tak balik masa cuti raya cina hari tu..tapi yang tak bestnya, 4 hari cuti tu ada je dapat sakit..ish3, nampaknya pasni aku tak boleh balik kampung sendirian..agaknya baby tak suka kot tinggalkan ayahnya 'membujang sementara' lama2..hihi..




* selamat pengantin baru eje! akhirnya 4 kupu2 telah bertukar status dari anak dara kepada mak dara..hehe *

No comments:

Post a Comment